Trust Flow

Samenvatting Artikel

Iedereen die zich bezighoudt met online marketing: SEO is een veelomvattend vakgebied. Er zijn immers vele technieken die de online vindbaarheid van een website beïnvloeden, en elke techniek kan weer op diverse manieren worden ingevuld. 

Vaststaat dat linkbuilding een belangrijk onderdeel is van SEO. Linkbuilding omvat het verzamelen van backlinks op externe websites. Daarmee moet linkbuilding vooral leiden tot een rijker linkprofiel en daarmee een zo hoog mogelijke domein autoriteit

We moeten niet vergeten dat linkbuilding vrij complex is waarbij ook het nodige verkeerd kan gaan. Daarom is het maar goed dat er diverse goede SEO-tools bestaan waarmee het eenvoudiger wordt om je linkbuilding activiteiten vorm te geven en te verrichten. Een voorbeeld van zo’n goede tool is Majestic SEO. Majestic SEO werkt met een eigen metric genaamd Trust Flow. In dit artikel lees je alles wat je over dit Trust Flow moet weten en hoe je het kunt gebruiken voor linkbuilding.

Achtergrondinformatie over Trust Flow

De SEO-tool Majestic SEO richt zich met name op linkbuilding en is onmisbaar als je veel met linkuilding wilt gaan doen. Binnen Majestic SEO wordt gewerkt met Trust Flow: Trust Flow geeft een backlink die je op een externe website hebt geplaatst een score. Deze score zegt natuurlijk alles over de reputatie van de website waarop je link is geplaatst. Hoe hoger deze score is, hoe aantrekkelijker de website is om in te zetten voor je linkbuildingactiviteiten.

Het belang van Trust Flow nader verklaard

Dat een hoge mate van betrouwbaarheid, en daaraan gekoppeld een goede domein autoriteit, belangrijk is, staat buiten kijf. Je backlinks op dergelijke websites worden namelijk niet alleen beter beoordeeld door de Trust Flow van Majestic SEO, maar ook door Google. En dat laatste is essentieel. Google bepaalt namelijk uiteindelijk de ranking van de zoektermen. Google let al lang niet meer (alleen) op het aantal backlinks die je verzamelt. De kwaliteit en de relevantie van je backlinks zijn tegenwoordig minstens net zo belangrijk.

3 goede manieren om je Trust Flow te verbeteren

Als in Majestic SEO blijkt dat de Trust Flow van jouw backlinks laag zijn, dan is het zaak hier oplossingen voor te vinden. Er zijn drie goede manieren om je Trust Flow te verbeteren:

  1. Achterhaal welke backlinks een uitgesproken lage Trust Flow score hebben, en probeer deze links te laten verwijderen. Je gemiddelde score zal hierdoor omhoog gaan.
  2. Controleer in het vervolg op voorhand de domein autoriteit én Trust Flow van de externe website waarop je backlink zou worden geplaatst. Gebruik alleen websites met een hoge autoriteitsscore.
  3. Richt je voorlopig alleen even op de kwaliteit en de relevantie van je backlinks. De hoeveelheid backlinks is nu echt even minder belangrijk.

Verschil Trust Flow en Citation Flow

Wat is het verschil tussen Trust Flow en Citation Flow, de andere metric waar Majestic SEO veel mee werkt? Trust Flow en Citation Flow zijn twee heel verschillende dingen. In tegenstelling tot Trust Flow geeft Citation Flow namelijk aan hoeveel backlinks je hebt weten te verzamelen. Dat gegeven zegt niets over de kwaliteit en de relevantie van die backlinks. Een goede balans tussen de twee is dan ook echt aan te raden.

Lees al onze blog artikelen over SEO of bekijk hier al onze SEO-termen om meer basiskennis te verkrijgen over online marketing en SEO.

Meer..

HTML-sitemap

Een HTML-sitemap kan handig zijn als je inzicht wilt geven aan gebruikers op je website betreft pagina’s en categorieën.

Lees meer »

Laadtijd website

Met laadtijd wordt aangegeven hoe lang het duurt voor een gebruiker gebruik kan maken van alle informatie en functionaliteiten van je website.

Lees meer »