Linkbuilding uitbesteden

Samenvatting Artikel

Linkbuilding pakketten feature image 01

Van alle activiteiten op het gebied van SEO (Search Engine Optimization) behoort linkbuilding zonder twijfel tot de meest belangrijke. Bij linkbuilding draait het allemaal om het verzamelen van backlinks, zodat je een groot en sterk linkprofiel kunt opbouwen. Hoe beter je linkprofiel, des te beter scoort je website wat betreft de vindbaarheid via de online zoekmachines.

Net als andere aspecten die bij online marketing in het algemeen en SEO in het bijzonder horen, kun je ervoor kiezen je linkbuilding uit te besteden. Het ligt dan het meest voor de hand dat je hier een deskundig online marketingbureau voor inschakelt. Hieronder lees je eerst welke voordelen linkbuilding uitbesteden biedt. Daarna geven we je nog een aantal handige tips voor bij het uitkiezen van zo’n externe marketingspecialist.

Voordelen linkbuilding uitbesteden

Als je ervoor kiest je linkbuilding niet in eigen beheer te houden maar uit te besteden, dan kun je denken aan deze voordelen:

  • Linkbuilding is een tijdrovend proces dat vooral op de lange termijn is gericht. Deze tijd kun je ongetwijfeld beter besteden aan je eigen core business.
  • Door te kiezen voor uitbesteding hoef je geen extra personeel aan te nemen. Ook de tijd voor een zoektocht naar nieuwe werknemers kun je je dus besparen.
  • Als je voor uitbesteding kiest aan een deskundige partij, dan kun je gebruik maken van een al bestaand netwerk aan websites, zoals bij een linkbuilding platform, die al een hoge autoriteit bij Google genieten.
  • Een deskundig bureau weet bij uitstek hoe je kwalitatief goede links verzamelt. Dat is van essentieel belang, want Google hecht steeds meer waarde aan de kwaliteit van je backlinks. De hoeveelheid wordt daarmee telkens minder belangrijk.

Waarop letten met uitbesteden linkbuilding?

Verspreid over Nederland zijn er vele online marketingbedrijven aan wie je tal van werkzaamheden en activiteiten op het vlak van online marketing kunt uitbesteden. Ben je nu op zoek naar zo’n bedrijf? Probeer tijdens je zoektocht dan rekening te houden met deze factoren:

  • Maak eerst even goed kennis met een SEO-bureau voordat je ermee gaat samenwerken. Aan te raden is om met meerdere organisaties in gesprek te gaan voor je een keuze maakt.
  • Laat je tijdens oriënterende gesprekken overtuigen door de meerwaarde die een extern bureau kan bieden. Stel hierbij gerust kritische vragen.
  • Ga in zee met een bedrijf met aantoonbare (positieve) ervaring met online marketing in het algemeen en SEO en linkbuilding in het bijzonder.
  • In de online marketing is veel meetbaar. Laat een online marketeer daarom met statistieken bewijzen dat hun werkwijze (zij het dan bij andere klanten) werkt.
  • Probeer een bedrijf te kiezen dat kennis heeft van het werkveld waar je je in bevindt. 
  • Kies altijd een bedrijf dat transparant communiceert over de kosten.
  • Ga nooit in zee met een onderneming die het zeer moeilijk maakt een samenwerking te verbreken. Want als iets niet blijkt te werken, moet je simpelweg gemakkelijk uit elkaar kunnen gaan.
  • Garanties voor SEO? Dat klinkt natuurlijk goed, maar dat is niet te beloven door een SEO-expert. Biedt een bureau SEO-garanties bijvoorbeeld om gegarandeerd hoger in Google te komen? Zoek dan snel verder, want garanties geven op SEO is gewoonweg niet mogelijk, zoek dus snel verder.
Recente blog artikelen
Tips

Waarom linkbuilding?

Linkbuilding omvat het goed inrichten van de interne links op jouw website en het het verkrijgen van backlinks naar jouw website of webshop.

Lees meer »